Czyszczenie zamiast wymiany filtrów

Normy emisji spalin są coraz bardziej wyśrubowane. Starając się za nimi nadążyć i uczynić im zadość, producenci samochodów montują w nowych modelach filtry cząstek stałych.

Czyszczenie filtrów

Mogą to być filtry suche (filtry DPF) lub mokre (filtry FAP). Część ta potrafi sprawiać problemy, gdy zapycha się sadzą. Jeśli nie pokonujemy długich dystansów samochodem, sadza nie ma się kiedy wypalić. Nowy filtr cząstek stałych to poważny wydatek. Kompromisowym wyjściem może być czyszczenie DPF. Znacznie tańsze, a również przywracające naszemu filtrowi cząstek stałych prawidłowe funkcjonowanie.

Kila tysięcy

Jeśli nie chcemy narażać się na wydatek rzędu kilku tysięcy złotych (bo tyle kosztują nowe filtry DPF i filtry FAP) lepiej zdecydować się na czyszczenie DPF. Wielu kierowców właśnie tak robi. Coraz więcej warsztatów oferuje też takie usługi, gdyż technologia filtrów DPF i filtrów FAP jest już przez mechaników coraz lepiej rozpracowania. Czyszczenie DPF jednak warto powierzyć profesjonalistom – od tego zależy dalsze, bezproblemowe funkcjonowanie tego elementu naszego samochodu.

www.swoimidrogami.pl

Redakcja flamingwheels.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *