Warning: include(/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: include(): Failed opening '/home/procar/ftp/flamingwheels.pl/forum/vendor/lusitanian/global.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 8

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 421

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/includes/mambo.php on line 830

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 220

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 221

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 222

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 223

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php:8) in /home/procar/ftp/flamingwheels.pl/index.php on line 224
FlamingWheels.pl - Historia Camaro
header image
Start
Historia Camaro
Spis stron
Historia Camaro
Strona 2
Strona 3
Strona 4
Strona 5

Podcza gdy Chevrolet robił jedne z najlepszych pony car`ów wszechczasów, młody człowiek o imieniu Don Yenko z Cannonsburga w stanie Pennsylvania robił jeszcze bardziej niesamowite "kucyki".

Don Yenko zaczął swoją wielką karierę od przerabiania centralnosilnikowego Corvair Spyder do wyścigów, ale jego oczy przyciągneło Camaro 1967. W nim zobaczył potencjał na prawdziwie niesamowite osiągi. Problem w tym, że największym silnikiem w I gen. Camaro był bigblock 396. Yenko wiedział ,że największa moc to nowy bigblock Chevroleta, o pojemności 427 cali (ok. 6,6 litra). I tak Yenko zamówił 50 Camaro i wepchnąl po maskę silnik 427.

 
Don szybko zdał sobie sprawę, że te modyfikacje były bardzo kosztowne i włączył do tego fabrykę. W 1969 dostał od Chevroleta 200 Camaro Copo (Central Office Production Order - Zamówienie z Centralnego Biura Produkcji), to specjalne zamówienie obeszło zakaz stosowania tak dużych pojemności w F-Body, przez co Yenko miał od razu Camaro z już zainstalowanym L72 427. Yenko dodawał własne loga, obrotomierz Stewart-Warner montowany na kolumnie kierowniczej, a także specjalne pasy. Montował maske z wlotem "cowl induction" , prędkościomierz wyskalowany do 140mp/h, opony E70x15na felgach Torq-Thrust jednocalowy stabilizator. Montował także specjalne kolektory wylotowe i dodatkowy zestaw wskaźników.

Już sam wygląd i brzmienie powodowały, że takie Camara się dobrze sprzedawały , ale osiągi tych aut to to co czego należy się bać. Oceniano moc w fabryce na 425 koni, ale Yenko na hamowni wykazywał ok. 450.

Ta niesamowita moc pozwalała na czasy w granicach 12 sekund, ale sliki dające większą przyczeność zciągały jeszcze sekundę.


W skrócie

20-21 Czerwca 2009 - Radom

Zapraszamy na szóstą już imprezę organizowaną przez FlamingWheels.pl. Tym razem impreza w trochę innym charakterze niż poprzednie. Mam nadzieję ,że kameralny bardziej charakter imprezy będzie bardzo dobrym środowiskiem do podziwiania prawdziwych amerykańskich aut i zawarcia nowych znajomości.

ZAJRZYJ - NOWE INFORMACJE !!!



tel: 511-600-900

Sonda
Które z najnowszych konceptów aut amerykańskich podoba Ci się najbardziej?